De kleine lettertjes in begrijpelijke taal
Leuk dat je met Travel Around op reis wilt. We gaan er alles aan doen om er een fantastische reis van te maken. Daarvoor is het belangrijk dat je weet wat je kunt verwachten. Dat staat onder meer in deze voorwaarden. Misschien is dit niet het leukste onderdeel van de voorbereiding van je reis, maar het is wel handig dat je deze voorwaarden even goed doorleest. Door te reserveren, ga je namelijk akkoord met de inhoud. We zijn aangesloten bij de ANVR en op iedere reservering zijn de ANVR Reizigersvoorwaarden van toepassing.
Je kunt elke reis op deze website direct online reserveren. Ook kun je telefonisch je boeking maken. Op het moment dat je alle gegevens hebt doorgegeven en akkoord bent gegaan met de voorwaarden, beschouwen we dit als een definitieve reservering. Wij hebben voor het reserveren van je reis diverse persoonsgegevens van jou en eventuele medereizigers nodig. Gegevens die wij in ieder geval nodig hebben zijn: roepnaam, voornamen zoals in je paspoort, achternaam, geboortedatum, adresgegevens, mobiel telefoonnummer en je emailadres. Voor sommige reisonderdelen wordt door lokale organisaties tevens om paspoortgegevens gevraagd. We zullen deze na boeking bij je opvragen indien deze benodigd zijn.
Conform artikel 3.2. van de ANVR reisvoorwaarden dien je uiterlijk bij boeking van de reis eventuele bijzonderheden over je eigen lichamelijke en/of geestelijke toestand, en die over door jou aangemelde reizigers, op te geven. Travel Around BV moet bij boeking kunnen beoordelen of deze bijzonderheden van invloed kunnen zijn op een goede uitvoering van de reis. Als je in deze informatieplicht tekort schiet dan kan dit tot gevolgen hebben dat wij jou of je eventuele medereiziger(s) moeten uitsluiten van deelname aan de reis. Wij hebben het recht alle hiermee gemoeide kosten bij jou in rekening te brengen.
Travel Around BV is aangesloten bij het Garantiefonds GGTO, het Garantiefonds voor Gespecialiseerde Touroperators. GGTO staat er garant voor dat je het reeds betaalde deel van je reissom terugkrijgt indien de touroperator in financieel onvermogen zou komen. Dit kan zijn vóór je vertrek maar ook tijdens je verblijf op locatie. Bovendien garandeert Garantiefonds GGTO tijdens je verblijf je terugreis indien de touroperator, als gevolg van financieel onvermogen, hiervoor niet meer kan zorgdragen. Door de touroperator wordt voor deze garantiestelling een vast bedrag van € 7,50 per reiziger in rekening gebracht aan de klant. Hiermee wordt het garantiefonds opgebouwd en onderhouden.
Lees meer over deze garantieregeling op de website van Garantiefonds GGTO.
We zijn aangesloten bij de Stichting Calamiteitenfonds Reizen. Alle vakanties vallen daarom onder de garantie van het Calamiteitenfonds. De kosten hiervoor zijn € 2,50 per reservering. Het Calamiteitenfonds dekt eventuele extra kosten die voortvloeien uit het aanpassen of afbreken van een reis als gevolg van natuurrampen of ernstige onrusten. Het Calamiteitenfonds betaalt de extra kosten die ontstaan doordat een reis wordt aangepast. Als de reis moet worden afgebroken dan zorgt het fonds voor een vergoeding voor de niet genoten reisdagen.
Meer info: https://www.calamiteitenfonds.nl/
Naast de verplichte bijdrage van € 7,50 p.p. voor het Garantiefonds GGTO en € 2,50 voor het Calamiteitenfonds rekenen wij € 20 reserveringskosten.
Direct na je reservering krijg je een e-mail ter bevestiging van je boeking of een email dat je reis op aanvraag is. Controleer je reserveringsbevestiging altijd goed. Zorg ervoor dat je persoonsgegevens juist vermeld staan. Een veel gemaakte fout is dat de voornamen zoals in je paspoort niet goed in ons systeem vermeld staan en daarmee ook verkeerd op een vliegticket komen te staan (indien je die via ons boekt). Dit kan leiden tot hoge wijzigingskosten, die wij aan je door moeten berekenen indien je persoonsgegevens niet goed aan ons doorgegeven zijn.
Heb je nog vragen of wensen? Aan het eind van het boekingsproces kun je die aangeven. Wij nemen dan zo snel mogelijk na de reservering telefonisch contact met je op om aanvullende gegevens en wensen met je door te nemen. Je kunt natuurlijk ook vooraf je vragen stellen. Stuur ons dan een e-mail naar info@travelaround.nl of neem telefonisch contact op via 030-207 2992.
Is een reis op aanvraag, dan hebben we geen ‘voorraad’ meer beschikbaar op één of meer reisonderdelen. Wij kunnen wel extra voorraad (kamers, vliegtuigstoelen, etc.) voor je aanvragen bij bijvoorbeeld een hotelier of luchtvaartmaatschappij. Een aanvraag neemt gemiddeld 3 tot 5 werkdagen in beslag. Wanneer een aanvraag wordt gehonoreerd, dan is er direct sprake van een definitieve boeking. Bij een aanvraag gelden soms hogere tarieven. In dat geval hanteert Travel Around BV voor het eventuele doorberekenen hiervan de ANVR-voorwaarden. Soms wordt er zo kort voor vertrek om een toeslag gevraagd door de vervoerder. Als dit meer is dan afgesproken dan zullen wij dit altijd eerst met je overleggen voordat we de boeking definitief maken.
Na je reservering ontvang je via per e-mail een reserveringsbevestiging en factuur. De aanbetaling is 15% van de reissom plus de reis en/of annuleringsverzekeringen die je eventueel via Travel Around BV hebt afgesloten. Heb je een vliegreis bij Travel Around BV geboekt dan dien je deze direct na boeking te betalen. Je ontvangt van ons een email met een betaallink, zodat je deze gemakkelijk met iDEAL kunt betalen.
Het restant van de reissom moet uiterlijk 6 weken voor vertrek bij ons op de rekening staan. Voor de restbetaling ontvang je een aparte e-mail met een betalingslink (via iDEAL). Uiteraard kun je de betaling ook per bankoverschrijving voldoen. Contante betalingen worden niet geaccepteerd.
Reserveer je binnen 6 weken voor aanvang van je vakantie, dan betaal je de totale reissom direct na de reserveringsbevestiging.
We rekenen erop dat je op tijd betaalt. Zo niet, dan krijg je van ons een aanmaning. Is je betaling dan nog niet binnen? Dan hebben wij het recht de gereserveerde vakantie te annuleren en je van deelname uit te sluiten. In dat geval moeten we helaas annuleringskosten bij je in rekening brengen.
Heb je speciale wensen tijdens je vakantie, zoals dieetwensen? Dan doen we er alles aan om daarmee rekening te houden. Het aangeven van een voorkeur betekent niet automatisch dat deze is gegarandeerd. Je begrijpt dat we dat niet altijd helemaal zelf in de hand hebben. Ook wij zijn ter plekke afhankelijk van anderen. Geef in ieder geval aan welke voorkeuren je hebt. In de boekingsmodule is het mogelijk een voorkeur aan de reservering toe te voegen (in het opmerkingen veld).
Wanneer je met Travel Around op reis gaat maak je een avontuurlijke reis. Een goede voorbereiding op je reis is gewenst. Travel Around zal je de nodige informatie verstrekken, maar als reiziger ben je er zelf verantwoordelijk voor dat je in het bezit bent van de juiste reisdocumenten, zoals een paspoort met voldoende geldigheidsduur, visum en inentingsbewijzen. Indien de reis vanwege het niet hebben van de juiste documenten niet of slechts gedeeltelijk uitgevoerd kan worden, zijn alle daaruit voortvloeiende kosten voor rekening van de deelnemer.
Voor veel van onze bestemmingen zijn vaccinaties nodig en in een aantal landen is ook malaria profylaxe aan te raden. Informeer jezelf goed voor je een reis boekt, boek op tijd en bereid je goed voor. Neem voor advies omtrent vaccinaties ALTIJD contact op met je huisarts, travelclinic, thuisvaccinatie.nl of de GGD. Informeer bij jouw ziektekostenverzekeraar of vaccinaties en eventuele malariapillen vergoed worden.
Iedere reiziger is verplicht een reisverzekering inclusief bijzondere sportendekking af te sluiten. Wij raden je tevens aan een annuleringsverzekering af te sluiten. Het afsluiten van een reisverzekering is noodzakelijk om financiële risico’s bij ziekte, ongeval, diefstal, verlies van jouw bagage of een ziekenhuisbezoek uit te sluiten. Om jou de juiste hulp te kunnen bieden in onvoorziene situaties is een goede reisverzekering noodzakelijk. Ga dus nooit onverzekerd op reis. Travel Around BV werkt samen met de toonaangevende verzekeringsmaatschappij Europeesche Verzekeringen. Je kunt via ons zowel een reis als annuleringsverzekering afsluiten. Indien je elders een (doorlopende) reisverzekering hebt afgesloten, dien je alle gegevens die nodig zijn voor een doelmatige hulp- en dienstverlening uiterlijk aan het begin van de reis aan ons door te geven.
Het kan gebeuren dat je je reservering wilt wijzigen. Per wijziging wordt altijd een bedrag van € 35,- in rekening gebracht. Het veranderen van je vertrekdatum, je vervoerskeuze of je bestemming is géén wijziging. Dit is officieel een ‘(deel)annulering’. Dat kan, maar hou er dan rekening mee met eventuele annuleringskosten. Wij proberen de kosten daarvoor zo laag mogelijk te houden. Het kan echter dat de lokale agent of de vervoersmaatschappij ons kosten doorberekent. Die moeten wij dan ook weer doorberekenen.
Travel Around BV heeft het recht tot 20 dagen voor vertrek de reissom te verhogen. Waarom we dat moeten doen? Bijvoorbeeld doordat vervoers- en brandstofkosten tussentijds zijn gewijzigd, of belastingen, heffingen en wisselkoersen.
Het gebeurt niet vaak, maar het kan zijn dat we gasten vóór vertrek moeten uitsluiten van deelname. Dat doen we alleen onder heel bijzondere omstandigheden. Bijvoorbeeld omdat het gedrag van een boeker hiertoe aanleiding geeft. Behandel onze medewerkers en toekomstige reisgenoten daarom zoals je ook zelf graag behandelt wilt worden.
Travel Around BV organiseert groepsreizen met een minimum aantal deelnemers. Het minimum aantal deelnemers van de door jou gekozen reis staat vermeld op de pagina waar de reis omschreven staat. Zijn er te weinig deelnemers voor de reis waarvoor je hebt gereserveerd? Dan behouden we ons het recht voor de reis te annuleren. Je ontvangt dan uiterlijk 2 weken voor de datum van vertrek bericht. We doen ons uiterste best om je een gelijkwaardig alternatief aan te bieden, soms tegen afwijkende (prijs)condities. Het is dan aan jou om die te accepteren of niet. Heb je al kosten gemaakt voor de vakantie? Dan kun je die helaas niet bij ons declareren. Het kan ook voorkomen dat een groep door late annuleringen vlak voor vertrek kleiner wordt. In dat geval annuleren we je vakantie uiteraard niet. Wel vragen we je er begrip voor als de groep iets kleiner is.
Indien je door omstandigheden de reis moet annuleren, gelden de volgende annuleringsvoorwaarden:
Hierboven vind je de verschuldigde kosten, gebaseerd op het aantal dagen vóór vertrek waarop je annuleert (bij annuleringen buiten kantooruren is de eerstvolgende werkdag bepalend).
Naast het bovenstaande percentage van de reissom zullen eerder berekende reserverings- en eventuele wijzigingskosten gefactureerd blijven.
Uitzondering op het hierboven genoemde zijn de bij ons geboekte vliegtickets. Ongeacht het tijdstip van annuleren zijn de annuleringskosten hiervoor altijd 100%.
Indien je een reden hebt die binnen de voorwaarden van de verzekeringsmaatschappij valt en een annuleringsverzekering hebt afgesloten, zullen deze kosten in principe door de verzekeringsmaatschappij worden vergoed. Behalve de verzekeringspremie, deze wordt nooit door de verzekeringsmaatschappij vergoed. Wij raden iedereen aan om altijd een annuleringsverzekering af te sluiten, ongeacht de duur van de reis, de hoogte van de reissom en het tijdstip van boeking.
Wil je een gereserveerde vakantie door onvoorziene omstandigheden annuleren? Stuur dan een e-mail naar info@travelaround.nl. Je kunt voor vragen over je annulering natuurlijk ook contact opnemen met een van onze medewerkers. Een annulering moet door de hoofdboeker, dus diegene op wiens naam de reservering staat, per e-mail aan ons doorgegeven worden.
N.b.: Het is helaas niet mogelijk een reis kosteloos te laten vervallen. Als je vandaag hebt geboekt en morgen door een onvoorziene situatie moet annuleren, zijn daar altijd annuleringskosten aan verbonden, conform de ANVR Reisvoorwaarden (artikel 12).
Voor de verre reizen is het soms mogelijk om op andere data te vliegen dan op de website vermeld staat. Als je dit wenst kunnen we dit voor je regelen. Hiervoor wordt €45,- aan jou in rekening gebracht.
Zodra je de eerste stappen zet in een ander land met een andere cultuur zul je merken dat de zaken vaak anders gaan dan we gewend zijn: andere eetgewoontes, verschillende soorten van begroetingen, grote gastvrijheid of misschien wel een voorzichtige gereserveerdheid. Interesseer je in de andere culturen en gewoontes, sta er voor open en pas je aan. De reisomstandigheden kunnen van een andere standaard zijn dan de door ons zo normaal geachte westerse maatstaven. Tropische landen brengen tropische weersomstandigheden met zich mee. Strakblauwe luchten kunnen snel afgewisseld worden met hevige regenbuien en andersom. De regentijd wil niet meteen zeggen dat het dagenlang onafgebroken regent, en een bui kan voor de hoognodige afkoeling zorgen na een verzengende hitte. Weersomstandigheden kunnen vaak een directe invloed hebben op de lokale infrastructuur. Bijvoorbeeld wegen die blank komen te staan, pech onderweg of dienstregelingen die gewijzigd worden kunnen ons beletten de vooropgezette reisroute uit te voeren. Travel Around BV kan om deze redenen geen enkel dag tot dagprogramma garanderen. Doet zich een situatie voor waarbij niet aan de verwachtingen voldaan kan worden, wees dan flexibel en maak er het beste van. Ook dit hoort bij een avontuurlijke vakantie.
In overmacht situaties veroorzaakt door bijvoorbeeld wijzigingen in dienstregelingen, natuurrampen, politieke conflicten, mechanische pech en weersomstandigheden kunnen wijzigingen in het programma noodzakelijk zijn, of kan een reis zelfs komen te vervallen. Van wijzigingen voor de datum van vertrek word je direct op de hoogte gesteld. Wanneer door een overmacht situatie tijdens een reis wijzigingen optreden, wordt hierover met de groep overlegd. De reisleiding neemt uiteindelijk de beslissing en heeft het recht wijzigingen aan te brengen in de reisroute, (activiteiten) programma, dagindeling en zaken betreffende accommodatie en vervoer.
De reisbegeleiding en uitvoerders ter plaatse zijn er om de reis zo aangenaam mogelijk te maken. Indien je tijdens de reis fouten of andere onvolkomenheden constateert, meld dit dan direct bij de (lokale) reisbegeleider of de verantwoordelijke uitvoerder ter plaatse. Zij zullen dan proberen het probleem te verhelpen. Mocht de reisleiding geen oplossing voor je hebben of wordt jouw klacht niet naar tevredenheid opgelost? Dan verzoeken wij je direct contact op te nemen met ons kantoor in Nederland (24 uur bereikbaar op noodnummer).). Deze handelwijze is absoluut noodzakelijk omdat op het moment dat je jouw klacht kenbaar maakt, daaraan meestal direct wat gedaan kan worden. Na thuiskomst is het natuurlijk niet meer mogelijk de problemen op te lossen. Indien het contact met ons kantoor niet tot een aanvaardbare oplossing leidt, ben je verplicht dit schriftelijk binnen één maand te melden via info@travelaround.nl. Voor verdere informatie verwijzen wij je naar de ANVR reisvoorwaarden. Wij zullen er alles aan doen om jouw vakantie te doen slagen en nemen klachten zeer serieus. Vanwege het persoonlijke karakter van vakantie- en reiservaringen dienen klachten individueel te worden ingediend. Groepsklachten (d.w.z. mede of namens andere reizigers) kunnen wij derhalve niet in behandeling nemen.
Travel Around BV is verantwoordelijk voor een goede uitvoering van de reis. De uitvoering dient mede beoordeeld te worden aan de hand van de gebruiken en gewoonten en van de beperkingen die de bestemming van de reis met zich meebrengt. Daarnaast dient er rekening gehouden te worden met de aard van de reis. Travel Around BV aanvaardt geen aansprakelijkheid voor persoonlijk letsel of schade aan eigendommen van deelnemers. Noch enige andere aansprakelijkheid als gevolg van gebeurtenissen tijdens de reis, anders dan bepaald in de ANVR Reisvoorwaarden. Dit geldt tevens voor alle organisaties en reisbegeleiders waar Travel Around BV mee samenwerkt. Degene die een reis boekt, is hoofdelijk aansprakelijk voor alle andere medereizigers die hij/zij aanmeldt. Travel Around BV is gedurende jouw verblijf niet aansprakelijk voor schade, verlies of vernieling. De kosten zullen ten alle tijde door desbetreffend persoon moeten worden vergoed.
Travel Around BV besteedt bij de organisatie van het reisaanbod veel aandacht aan de veiligheid en een verantwoorde uitvoer van onze reizen en activiteiten. In de wandel- en bergsport en tijdens activiteiten bestaat er een verhoogd risico op blessures en ongelukken (vallen, lawines, steenslag, hoogteziekte, bevriezing etc.). Ondanks het preventieve en kundig handelen van begeleiders, instructeurs en UAIGM berggidsen kunnen voorvallen niet volledig uitgesloten worden. De risico’s dient de deelnemer zelf te dragen. Ook ervaren en/ of gediplomeerde begeleiders, berggidsen of sportinstructeurs zijn niet onfeilbaar. Er kunnen zich situaties voordoen in de bergen tijdens sporten die niet volledig beheersbaar zijn. Het is slechts de taak van de organisatie en begeleiding risico tot een minimum te beperken. Een begeleider of instructeur behoudt zich het recht voor om te besluiten een activiteit te staken of af te wijken van het vooropgezette reisplan of route. In berggebieden, canyons e.a. kunnen kleine voorvallen ernstige gevolgen hebben vanwege de afstand en bereikbaarheid voor hulpdiensten, transport e.a. Deelnemers dienen dan ook ten alle tijden alert te zijn op de veiligheid en zijn verantwoordelijk voor hun eigen gedrag.